love, music, wine and revolution

//

Publicerad 2011-05-25 23:03:44 i

11.04.22 

på en bänk i hemstan. jag och hon och hon och jag. dom har målat grått över det enda som var i färg. jordgubbar och pistagenötter och leken; vilka från högstadiet bor kvar och vilka har fått barn? hemma hos henne äter vi pasta och spelar fotboll. försten till tio. jag förlorar. tack för mig och tar bussen in till stan där jag får vitt ur box av henne med med lika vitt hår eller vitare. vi fotar oss i en sidensoffa och dom pratar om att äta ett vitkålshuvud som ett äpple och gör det också. vi går till debaser och vimlar tills jag ger in och delar nästa taxi hem med någon som aldrig pluggat och aldrig jobbat för han har spelat poker sen han var femton och åker aldrig tunnelbana och det förundrar mig mycket innan jag blir avsläppt framför mitt hus.

11.04.23 

påskafton i nykvarn. jag och syster kommer tidigt, han stökar därinne, bara han hemma. vi ligger på gräsmattan innan och kastar boll med hunden och sen äter jag janssons frestelse för första gången men kan inte avgöra om det är av sympati eller för att jag faktiskt tycker om det. vi får rosé ur champagneglas och våra påskägg är gömda på för lätta ställen men det är all fine ändå

tillbaka hos syster kommer jag på en ny drink ur ett knappt förråd. vodka med loka citron och mer citron på det. hon kör summer of 69 och whisky med cola sen är vi på tåget och rapidpratar om henne om mig om då när vi bodde fem retards under samma tak. jag måste resa mig och gå fram och tillbaka i gången, fram tillbaka hoppandes fuckandes tills jag springer i hundrafemti till toan på stationen och efteråt finns det inte någon skönare känsla

vi dansar. hon i högklackat och jag i converse tills hon stannar kvar och det är för många okända ansikten och jag åker hem och somnar med huvudet i fotänden med alla kläder på.

11.04.24

öppnar fönstret och sitter så i sängen med solen i ansiktet i timmar. lyssnar på håkan. försöker tänka light and easy och tänka framåt samtidigt. sätter upp håret, släpper ut det. sätter upp det. fuck it och sen släpper jag ut det och det får fan vara bra så. spetsstrumpbyxorna med hål i men som fortfarande funkar. går ut och köper två grillar och majskolvar på ÖB. sen in till parken där det är sol och potatissallad som han gjort själv och är väldigt stolt över. vi har fått lyxbullar med oss från ett kafé som stängde medan vi gick förbi och många är där. vår som sommar som april som sommar. vi sittdansar till dolly parton och jag visar hur man dirigerar en orkester och när solen går ner går vi hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

marie

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela