love, music, wine and revolution

//

Publicerad 2011-05-09 13:19:05 i

vi sitter nere vid slussenvattnet. på dom bänkarna där det var fullt för sex timmars sen men där bara vi är nu, resten är på andra sidan tunneln i kön

jag pratar i rapid. hon är mitt blod och hon vet vem jag är och jag vet hur effektivt jag måste prata
för att det ska gå in och inte förbi henne

jagharjuvaritkärförutmenaldrigpåriktigtipersonenfattardu

hon ler, tar en till klunk ur petflaskan

det passerar människor som hälsar på oss och bjuder på en cigarett innan dom svänger höger in genom tunneln. efter dom kommer mustafa. han skakar hand med oss och sätter sig bredvid på bänken. han har gula fransar i sina kläder och vi får veta var han kommer ifrån och att han är glad, det behöver han inte säga. när han skrattar går det inte att sluta skratta med honom. vi vet inte åt vad men det spelar ingen roll

när hon återfått andan,

fan vad surrealistiskt

vi går till andra sidan när kön försvunnit, går genom uteserveringen och ställer oss längst bort vid högtalarna

och vi vill inte stå still
vi står inte still
vi hoppar
och ur högtalarna;

i just can't get enough
i just can't get enough

i just can't get enough
i just can't get enough

hennes klackar fastnar mellan kullerstenarna och det är trångt men dom gör plats. vi får plats

och jag vill krama alla
jag vill dricka deras öl
och skåla med dom samtidigt

jag kramar henne hårt
och någon jag aldrig sett förut kommer fram till mig, lutar sig fram mot mitt öra

du är lycklig ikväll va?

Kommentarer

Postat av: Freja

Publicerad 2011-05-16 19:45:45

fint!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

marie

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela