love, music, wine and revolution

antecknat på Avgångar från Liljeholmen

Publicerad 2009-08-08 14:22:43 i

Och så stod det en tant vid tunnelbanan med tidningar om Gud. Eller nåt med Jehovas. Det spelar ingen roll. Jag sa att det inte var för mig. En dag kanske allt blir annorlunda. Sa jag för två veckor sen. Eller kanske två månader sen. Det är ingen som håller räkningen längre

Men det är ett under att man kan stava obviously klockan tre på natten. Att ens välja det ordet. Stava men glömma bort sammanhanget.

Nånting hände med mig inatt. Jag trodde att det handlade om en konstig dröm om en cykel men det skulle lika gärna kunnat vara high drama på en gata i Vasastan. Sen blev det morgon. Jag vaknade i en soffa med en fläkt i ansiktet. Det tog mig mer än en timme att gå från A till B. Solen sken så starkt. Köpte en mozarellabaguette på seveneleven och tänkte att den kanske kommer vara värd trettionio kronor. Det var den inte

And supplies are endless in the evening, by the morning they'll be gone

Jag fick bläckpennan av en engelsk man med ryggsäck och pappret av killen i tunnelbanespärren. Världen är kanske fin men den är ändå gjord av tunnlar och betong. Det är sånt man ser när man ligger på trottoaren en söndagsmorgon

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

marie

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela