love, music, wine and revolution

13.6

Publicerad 2010-06-13 16:05:04 i

jag går runt på övervåningen för mig själv, champagneglaset i ena handen och kameran i den andra, ut och in i herrgårdsrummen. vill fota allt nytt gammalt som hänt sen sist, fotar arton bilder innan filmen i kameran tar slut.  därnere blandas släkten som samlats här idag. en hårdrockare, en segelflygare, en som håller femtonminuterstal, en sextonåring som går och lägger sig. och hon med den rosa pennkjolen med matchande kavaj, hon som har håret i små täta lockar, naturligt vitt och runt halsen en vit vågig silkeskrage. hon som står med händerna bakom ryggen och går så också, skrider långsamt fram bredvid honom som alltid varit tyst och ledsen över en förlorad fru. hon är den nya frun, hon ler inte och ingen pratar med henne för hon förstår bara finska. jag tänker att jag skulle velat fråga henne om hon ville sätta sig i en av 1700-talssofforna så att jag kunde fota henne, sen går jag ner till köket där dom står och lägger upp mat från buffén, hamnar bredvid en grå kofta som luktar mormor

Kommentarer

Postat av: Gabriella Westermark

Publicerad 2010-06-13 16:13:44

BÖÖÖNOR! <3

Postat av: Annie

Publicerad 2010-06-13 16:27:30

Jag önskar jag tyckte om bönor :( I don't

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

marie

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela