love, music, wine and revolution

//

Publicerad 2010-06-15 15:58:43 i

den här stan får det bästa av mig en annan dag. sommaren letar sig långsamt in, men verkar stå på hold just nu. det är femton grader i luften, femton dagar kvar av att cykla över tranebergsbron och se luftballongerna landa på andra sidan.
när klockan blir tre på natten äter jag middag, är ensam i lägenheten. vid fyra drar jag ner persiennerna, stänger av alarmet och sover i tolv timmar. svarar inte när dom ringer för att ge mig mer jobb. ena dagen på, andra dagen av.
jag ägnar tid åt att läsa igenom sånt jag skrev för länge sen. det väcker precis dom punkterna man väntat sig; när du en gång släppt in mig är det där jag blir kvar och when we were seventeen the sky was always tangerine

Kommentarer

Postat av: M

Publicerad 2010-06-16 14:35:21

svar: tack! den låten är så himla fin. finast är neil youngs version, tätt följd av saint etiennes.



jag känner igen mig väldigt mycket i sista stycket. fint.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

marie

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela