love, music, wine and revolution

//

Publicerad 2010-03-05 00:35:25 i

Jag tänkte på den där kinarestaurangen i Helsingborg, det var något om en annons i en tidning. Vi var där två gånger, kanske fler, det hann bli vår första och enda restaurang. Jag var sjutton, han var arton och det måste ha varit runt påsk för vi pratade om påskägg och hur man målade dom när man var barn. Han sa att man kunde måla hela världen på dom. Tellus. Men man fick inte glömma höjdskillnaderna. Jag skrattade åt det. Det var film och han var huvudrollen den enda rollen och det var så enkelt och konstigt, för samtidigt som jag skrattade så tänkte jag, behåll det här nu. Behåll, bevara, knyt ihop, stäng igen. Samla bevismaterial i en påse, minns alltid hur han fick dig att skratta.

Kommentarer

Postat av: e

Publicerad 2010-04-08 00:36:46

jag hoppas att du är medveten om hur bra du är på det här. var medveten om det!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

marie

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela