love, music, wine and revolution

//

Publicerad 2010-05-04 14:34:47 i



A. Vaknar i förtid, ägnar några fler timmar åt att sova. Hamnar på övertid. Några timmar åt att vakna, mikra gröten, skiva kiwin, koka äggen. Äta.

B. Kalkylerar på sommaren i huvudet. Hon ringer och ger mig mer jobb. Det räcker inte ändå. Det måste räcka. Question; om det är nån gång på året man inte ska jobba så måste det ju vara på sommaren.

C. Inga frågetecken. Inga svar. Söker ännu ett jobb. Inget jag vill ha. Något jag måste få. Vevar runt lite med diskborsten i diskhon.

D. Hon som längtar bort och flyttar ut tillsammans med surret från symaskinen ironin möblerna mikron teven. Dom som bor för långt bort. Dom som rör sig för fort. Flytta in eller ut eller bort. Det är okej men det är helt åt helvete.

E. Det är okej.

F. Läser allt jag kan hitta om Valerie Solanas och SCUM-manifestet. Bildar mig en portion åt gången. Några nya begrepp. Ingen rush. Framtiden väntar.

G. En flicka kan allt hon vill. Och you know I love you.

H. Ner i källaren för att se att någon bokat upp tvättstugan hela dagen och kommande dagar. Får tvätta efter tjugotvånollnoll. Easy lucky free.

I. Frukost igen. Äter en apelsin som fräter vidare på såren i munnen jag fick av den där ananasen jag hetsåt tills han slet den ur mina händer och tryckte ned den i soppåsen. Jag ville ta upp den igen. Det var veckor sen. Lyssnar på Sarah Records och tänker på män i tweedkavajer.

J. Jag tar på mig solglasögonen och går ur lägenheten och runt mellan vägar och välplanerade hus. Träden har exploderat. Det är fåglar i dom och på marken med maskar som dör medan jag ser på. Några fyller i vit färg i övergångsställen med en liten vagn. Det luktar gott. Människor joggar eller bär på pizzor.

K. Klappar och matar det virvliga marsvinet. Hon tjuter och tar glädjeskutt av uppskattning.

L. Den vackraste nioåringen i Amerika. Snabbaste surfaren vid Alligator Reef. Stjärnstudenten från University of Maryland. Kvinnan som inte lyckades döda Andy Warhol. 62% nedladdad Factory girl. Jag är fast i hans fabrik och kommer nog inte ut på ett tag.

M. Sommaren ett varv till. All tid att fylla. Dagarna jag har mest av. Bil genom kvalmiga städer, hög volym på stereon. Festivalsolen. Det stora havet.

N. Jag tänker på om man skulle kunna sälja nåt. Dyrt. Aktier. Alla cyklarna i källaren. Kanske farmors gamla smycken. Kanske min själ.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

marie

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela