love, music, wine and revolution

31.10.10

Publicerad 2010-10-31 17:19:41 i



trycker ner en döskallering över lillfingret, upp med största rosetten i håret, tajta tajtsen, lösögonfransarna, bodyn, ljust läppstift, dom svarta brillerna

och på tredje våningen är en elefant, en kaktus, en banan, en är Sylvester och hon är blodig massakerhora. någon är bara hora och någon har gömt öl bakom varje glas i skåpet. alla är yngre och det är hardcore i playlisten och sittdans på parketten och grönt blinkande i taket och

ut på balkongen och andas. nattluft, rök

-det är roligt att jag inte ens vet vad du heter
-skönt va? jag vet inte vad du heter heller. vad vill du att jag ska heta? herregud att jag säger den linen på riktigt
-hm, snövit
-näääe, eller? nåt annat. du får heta edward.. nej eddie
-då får du heta mary. bloody mary
-skämtar du?
-vadå? som drinken du vet
-men det heter jag ju nästan
-heter du mary?
-när jag vill spexa till det

och jag känner mig gammal, jag känner mig ung, jag känner mig främmande, som en charader, jag är ju
utklädd, det är jag faktiskt och det rasslar i pärlhalsbanden och det dunk dunk dunkar hårt i mitt huvud när jag faller ner i soffan

av basen
av spriten
av alla människor som jag inte vet namnet på

Kommentarer

Postat av: m.

Publicerad 2011-04-27 18:48:13

måste bara tala om för dig att jag tycker din blogg är lite smått fantastisk. dina ord likaså. puss.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

marie

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela