love, music, wine and revolution

Ur en inkorg

Publicerad 2010-09-21 00:32:26 i

Hey hey hey. Är spotify roligare än oss? Kommer du ihåg när vi skulle till sthlm och vara punkare? Jag ler fortfarande när jag tänker på det. Jag vill bara. Jag vet inte. Du är himlen. Är du fortfarande arg? Vad är dina skitkul alternativ? Varmt är det allt. Jag tänker ligga här på sängen tills jag ruttnar bort eller tills en prins stannar utanför mitt fönster för att hämta mig. Stöter du på mig? Din svikare. Var på efterfest vid mariatorget. 20 min till nästa tunnelbana. Äter godis som jag hittade på gatan och har en okänd persons jacka med nycklar i fickan. Ikväll var min finaste kväll på väldigt länge. Sitter i taxin (chauffören har pipskägg och lyssnar på reimstein) Blir det hjärtpankisar idag? Fan. Jag har gjort något drastiskt. Mördat någon kan man säga. Det känns sjukt skönt. Att vara eller icke vara - ihop. Har ingen aning. Igår drack jag alldeles alldeles lagom. Några tolvåringar skrek bruden du är snygg som fan efter mig. Det är det man får liksom. Drömde precis om månen så vibrerar min hand. Jag är född till lärare men avböjer framtida seriösa erbjudanden. Helt sant. Och tankarna dom värker som en cancer ibland. När du läser högt ur hey dolly. Gonatt. Wake up. Tvåölsfull känns passé. Treölsfull innan middag! Du är min hjälte för att du vågar vara rak. För att du lärde mig att fucka upp. Jag lyssnar på save me from yesterday. Vår låt. Ses snart. Är typ glad som en bra sommarkväll. Does he kiss your eyelids in the morning when you start to raise your head? Gud och shit. Trodde det var söndag idag. Det är ju fan lördag. Och här sitter jag. Sur tjock trött och allmänt bitter. Vad gör du? Varför ringer föräldrar bara för att kolla att man lever? Varför föddes man inte snygg och lycklig? Det var kul när du hoppade in i lampan. Vi kan vara diseaster tillsammans om du vill. Sjutton tjejer mellan 20 och 30, alla i converse. Homogent värre. Drömde att jag tog nobelpriset i litteratur. Det var nice. Och sexet var fruktansvärt. Överlever du? - Jag tycker om film, utländsk film, japansk film! - Jag tycker om stefan och krister. Det känns som att jag aldrig flyttat härifrån. Nu åker vi till aspudden gays! Jag undrar verkligen vad det är som får människor att vara såhär. Eller om jag är den enda i världen. Vi drog till sailors på några öl och högstadiehej som man hatar. Han berättade en saga om en talande palm och om kontrollbehov och rädslor och historier om städer. JAG dör. Vad sa vi? På bänken vid perrongen sitter en tjej i röda strumpbyxor med socker i håret och när jag springer fram till henne och kramar henne bakom ryggen tänker jag att det är ju inte så förjävligt egentligen och även om det är det så kan vi lära nånting viktigt av varann. Hon är en jävel på att blanda vodka med halloncider och ingen annan i hela världen skulle få skjutsa mig på pakethållare i nerförsbacke. Malaysia. Det är dit vi ska. Inget hångel. Låg över toalettstolen i några timmar utan att någon märkte något. FANTASI! Det behöver inte vara storslaget och hade det varit det hade du varit missnöjd ändå. Så jävla sjukt. Sen när är dom bästisar och ignorerar mig? Jag är nervös och råkade spraya parfym på tandborsten. Jag är rädd för maria abrahamsson. Bjud upp till dans! Alla är kära i dig, älskling. Vill du ha pizza? Ska det kännas så? Ska det kännas så? Svindeln är nog inte så fantastisk egentligen. Ditt hjärta borde chilla. Tönt. Jag saknar att du får mig att skratta. Hatar nytt. Kl 13 börjar mitt nya liv. Kom fram till att vi är fruktansvärt ointressanta tillsammans och nu sitter jag här och släpper honom. Vad i HELVETE håller du PÅ med? Gissar lite att dom där shotarna var från helvetet. Vad är grejen med att vara nykter när man sitter ner men bli dyngrak när man ställer sig upp? Chicken! Hej nittiotal! Det är inte direkt en 100 megabits lina mellan tanke och handling om jag säger så. Passionsfrukt kändes du på något sätt. Och en burk potatissallad. Kul att man inte mår illa. Maskin. Cola. Materiell lycka. Du har ett mirakel till cykel. Kändes som att jag flög. Är hos tabitas tvilling! Efterfest hos brat på östermalm! Hur mår du? Hur mår du? Everything is poetry baby.

Kommentarer

Postat av: madeleine e

Publicerad 2010-09-22 11:44:20

hittade precis bloggen med ett liknande inlägg och måste bara säga ni verkar så sjukt fina. fan. jag saknar dramatik och svindel och och och.. högskolan tar ner en på nåt sätt. måste hitta upp, hitta fler som jag (läs:som tänker som jag). nån som du! kompisar så som man hade på gymnasiet. de kändes verkliga på ett helt annat vis. okej flumkommentar men var bara tvungen å skriva.

Postat av: M

Publicerad 2010-09-26 15:01:53

fina. jag är glad att du skriver. vet vad du menar, jag är rädd för allt som tar ner en. kommer du till sthlm någongång så vill jag dansa med dig.

Postat av: madeleine e

Publicerad 2010-10-01 10:57:05

verkligen. och på hösten blir allt det där ännu mer påtagligt. det skulle jag så gärna vilja!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

marie

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela