love, music, wine and revolution

//

Publicerad 2011-01-23 19:58:00 i

då:
det var natt och vi var påväg hem när jag sa att han inte är mitt livs kärlek
och han puttade ner mig från trottoaren så jag ramlade i marken
han trodde inte på det. det skulle han inte, jag trodde inte på någonting jag sa

nu:
vi möts utanför tekniska,
jag ger tillbaka hans jacka jag tog på mig när jag gick från honom en morgon förra vintern
den har legat i en flyttlåda till nu

vi sätter oss i datasalen, tittar på siffrorna på skärmen, en miljon ettor nollor och fem komma sjuor som jag aldrig skulle vilja förstå. vi pratar om musiken, om skivan, om att prata

han säger: prata med mig, det är du och jag som ska prata om allt

jag ler, säger ingenting, ser på honom
ser honom
jag ser honom nu och jag kan se vad han alltid har velat

Om

Min profilbild

marie

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela